Ódor Éva ismét a régi

2011.01.20 13:01

Ódor Éva pontosan egy évtizede pingpongozik a francia élvonalban. A szlovák női asztalitenisz−válogatott erőssége a karácsonyi ünnepeket és az újév első napjait szülővárosában, Komáromban töltötte.

Az elmúlt évben meglepően kevés nemzetközi versenyen vettél részt. Miért?
– Nagyon igényes és fárasztó volt a 2008−as pekingi olimpia és a 2009−es jokohamai világbajnokság, ahol Pištejjel vegyespárosban éremért harcoltunk, egyesben bejutottam a 32, párosban pedig a legjobb 16 közé. A két felettébb nehéz év után, sajnos, kiújult a sérülésem, és az orvos tanácsára nem folytathattam. Tavaly április elejétől július végéig hazai, illetve külföldi gyógykezeléseken vettem részt.

Akkor érthető, hogy miért nem szerepeltél a válogatottban és csupán két nagy nemzetközi versenyen indultál, a német és a magyar nyílt bajnokságon, ahol mindjárt a nyitányon szenzációs győzelmet arattál.
– A Hungarian Open első versenynapján azzal a nagy esélyes Tóth Krisztinával mérkőztem, aki akkor 19. volt a világranglistán, és óriási meglepetésre legyőztem a hazaiak kedvencét. A budapesti viadal után jött a már említett kényszerszünet.

Ennek köszönhetően egyre lejjebb csúsztál a világranglistán. Most hányadik helyen is állsz
– Az igazat megvallva, amióta nem indultam nemzetközi tornákon, nem kísérem figyelemmel a ranglétrát. Többen is mondták, hogy még mindig ott vagyok az első százban…

Felépülésed után csak a francia klubcsapatodban szerepeltél, amelyben sikert sikerre halmoztál…
– A hosszú kihagyás miatt nem indultam a nemzetközi versenyeken. Csapatommal edzettem és csak a bajnoki meccsekre összpontosítottam.

Tavaly nemcsak Ódor Éva, hanem együttese is remekelt a francia élvonalban, a PRO A−ban.
– Az őszi idényben valamennyi bajnoki mérkőzésemet megnyertem a Lys lez Lannoy színeiben, s a csapat négypontos előnnyel várja a tavaszi folytatást. December közepén telt ház, több mint 500 néző előtt 4:0 arányban vertük a címvédőt. Nagyon örültem, amikor 3:0−ra legyőztem Rutou Paskauskienet, aki két éve egyesben, tavaly pedig párosban lett Európa−bajnok. A címvédő elleni diadal után szűnni nem akaró ünneplésben részesült a csapat.

Egyelőre a nemzetközi porondon is megállíthatatlan a Lys lez Lannoy. Meddig szeretnétek jutni az Európa Kupában?
– A legrangosabb csapatversenyben kiharcoltuk a negyeddöntőbe kerülést. A legutóbbi fordulóban legyőztük a Boros Tamarát felvonultató zágrábiakat. A legjobb négy közé jutásért a nagy esélyes, címvédő Cartagena lesz az ellenfelünk. Az első meccsre január végén, hazai pályán kerül sor, s a találkozóra már most minden jegy elkelt. A spanyolországi visszavágóra is legalább félszáz szurkoló elkísér minket. Felettébb nehéz dolgunk lesz, hiszen következő ellenfelünk a közelmúltban három kínai játékost is leigazolt. Éppen ezért hatalmas bravúr lenne az elődöntőbe jutás.

Ha ilyen nagy az érdeklődés, miért nem fogadjátok a címvédőt nagyobb csarnokban?
– Arra kértük a klubvezetést, hogy a régi, megszokott helyen játsszunk, még akkor is, ha csak 500 néző szurkolhat nekünk. Úgy néz ki, egy kétezres csarnok is megtelne a Cartagena elleni Európa Kupa−negyeddöntőre.

Ha így folytatjátok, akkor megnyeritek a bajnokságot…
– Mindent megteszünk, hogy valóra váljon az álom. Eddig ugyanis egy észak-franciaországi együttes sem szerzett még aranyérmet a pontvadászatban. Nagy fegyvertény lenne, ha nekünk sikerülne az élen végezni.

Meglepődtél, amikor tavaly, a bajnoki küzdelmek előtt a játékostársak téged választottak csapatkapitánynak?
– Igen. Azt hiszem, ennél nagyobb elismerésben nem részesülhettem volna. Ezt az őszi idényhez hasonló teljesítménnyel szeretném meghálálni.

És a válogatott?
– Ha meghívnak és egészséges leszek, bármikor rendelkezésre állok!

ZSIGÁRDI LÁSZLÓ

2011. január 17. hétfő, 16:46

www.szabadujsag.com